Leadgeneratie
Je hebt een fantastisch product of dienst, maar het lukt maar niet om nieuwe klanten binnen te halen. De meeste van je klanten die je hebt moeten nog steeds uit je persoonlijk netwerk komen. Je hebt al van alles geprobeerd:
- Een nieuwe website
- Online adverteren
- Netwerkmeetings bezoeken
- Folders laten verspreiden
- Posten op social media
- Sponsoring van de lokale sportvereniging
Het kost of veel geld, of veel tijd, of allebei. En de zeldzame klant die het heeft opgeleverd neemt natuurlijk nooit genoeg af om dat rendabel te maken.
Het kan ook anders; door het toepassen van slimme online marketing is het mogelijk om voor een continue instroom van nieuwe leads te zorgen. Leadgeneratie.
Hoe werkt leadgeneratie?
In de basis is leadgeneratie niet ingewikkeld. Het is een kwestie van de juiste mensen op je website krijgen en hen vervolgens ertoe verleiden om contact met je op te nemen.
Maar dat stelt ons wel voor een aantal vragen:
- Wie zijn de juiste mensen? Wie is je doelgroep?
- Wat is het probleem dat je voor hen oplost? En wat maakt het dus voor hen aantrekkelijk om contact met je op te nemen?
- Waar kun je die mensen bereiken?
Van doelgroeponderzoek naar strategie
We starten altijd met het uitwerken van een strategie op basis van gedegen doelgroeponderzoek. Wanneer we goed weten wie jij bent, wie je doelgroep is en welk probleem je voor hen oplost, ontwikkelen we een werkende leadgeneratie strategie. Die bestaat om te beginnen uit een manier om het juiste verkeer op je website te krijgen, het optimaliseren of bouwen van je website en het inrichten van email automations voor de opvolging van leads.
Waarom leadgeneratie via Zakelijk Succes?
Marketing is een vak met ontzettend veel facetten. Er komt veel techniek, onderzoek en creativiteit bij kijken. Met een van onze partners als adviseur heb je een ervaren specialist aan je zijde die hier goed in thuis is en weet hoe je die verschillende onderdelen samen moet laten werken in een strategie.
Tegelijkertijd zijn onze adviseurs ook ervaren ondernemers, die snappen hoe je een bedrijf inricht en runt en waar je als ondernemer tegenaan kunt lopen. Wanneer je de omzet van je bedrijf gaat opschalen, is de kans groot dat je in je bedrijf op meer vlakken moet doorontwikkelen dan alleen de marketing. Want hoe schaalbaar is je aanbod? En kan je vervolgens wel aan de vraag voldoen? We kijken dus niet alleen naar leadgeneratie, maar hebben ook oog voor de andere aspecten in je bedrijf.