Marketing strategie
Je marketing levert niet op wat je ervan verwacht. Andere ondernemers vertellen enthousiast over de klanten die ze via social media binnen krijgen. Of klanten die gewoon contact opnemen via hun website. Maar bij jou blijft het stil.
Gelukkig haal je uit je netwerk wel klanten binnen. Maar dat is wel helemaal afhankelijk van jou en je agenda. Om verder te groeien heb nieuwe klanten van buiten je netwerk nodig en dan zonder dat je daar een extra fulltime baan aan hebt. Je marketing moet geld opleveren, in plaats van geld kosten.
Dat is wat een goede marketingstrategie doet.
Er is geen gouden formule die voor elk bedrijf werkt. Het succes van je marketingactiviteiten wordt bepaald door of jij je doelgroep bereikt en hoe relevant jouw boodschap of aanbod voor hen is. Zo krijg je waardevolle leads die uiteindelijk ook klant worden.
Ontwikkel een effectieve marketingstrategie
Voordat we inzoomen op je marketing kijken we eerst naar je hele bedrijf. Zijn er misschien ook andere oorzaken dat je marketing niet werkt? Geen probleem; bij Zakelijk Succes is er altijd een specialist die kan helpen.
Vervolgens inventariseren we wat er nu gebeurt en wat het oplevert. Welke kennis er is, wat er in het verleden al is geprobeerd. In deze fase wordt ook altijd concurrentieonderzoek gedaan, omdat de concurrentie ook invloed heeft op de resultaten van je marketingactiviteiten.
Van marketingplan tot uitvoering
Hierdoor ontstaat er inzicht waarom de huidige marketingactiviteiten niet opleveren en kan er aan een gericht plan van aanpak worden gewerkt om dit op te lossen. Dit bepaald ook of alle stappen, zoals hieronder vermeld doorlopen dienen te worden of dat bepaalde zaken overgeslagen kunnen worden.
Bij het uitwerken van je marketingstrategie komen de volgende onderdelen aan bod:
- Doelgroeponderzoek
- Het uitwerken van de klantreis
- Het ontwikkelen van marketingcommunicatiemiddelen (bijvoorbeeld een website, advertentiecampagne of email automation)
- Lanceren, monitoren en bijschaven
- Onderhoud en overdracht
Wij werken met ervaren marketeers
Zakelijk Succes heeft een aantal ervaren marketingspecialisten als businesscoach in huis. Het zijn stuk voor stuk experts op hun vakgebied met een bewezen staat van dienst vanuit hun eigen business en klanten. Samen versterken ze elkaar en kunnen ze elkaar raadplegen en inschakelen als jullie situatie dat vereist. Daarbij zijn alle coaches van Zakelijk Succes geaccrediteerd als Business Coach.