Neem vrijblijvend contact op met Martijn Wijnen

Martijn Wijnen

Toen Martijn enkele jaren geleden de knoop had doorgehakt om voor zichzelf te beginnen was de stap naar de Kamer van Koophandel snel gezet. Vanuit Hilversum, waar hij met zijn vrouw en twee tienerkinderen woont, begon hij als zelfstandig strategisch adviseur en later als businesscoach voor ondernemers.

Merken bouwen

Businesscoach Martijn Wijnen stond eerder in zijn carrière mede aan de basis van de introductie van verschillende L’Oréal merken op de Nederlandse markt en werd door modemerk McGregor gevraagd hoe zij hun merk aantrekkelijker konden maken voor een bredere doelgroep. Zo hielp hij internationale labels met het bouwen van merken, veranderde met succes de verkoopstrategie van een mode retailer en nam plaats op de directiestoel van MKB bedrijven.

Hard werken is geen garantie voor succes

Succesvol ondernemen is voor hem niet alleen kwestie van hard werken. Overal waar hij kwam en succes zag, viel Martijn een ding op: alleen de ondernemers die oprecht met plezier werkten, leverden topprestaties. Een inzicht waar hij nu als businesscoach veel aan heeft.

Zaken gaan altijd door

‘Ondernemen is soms een eenzaam vak, maar je kan niet alles alleen. Ik heb geleerd dat het niet slim is veel tijd te stoppen in zaken waar je niet goed in bent, dat moet je dan toch leren uitbesteden.’ Als businesscoach helpt hij ondernemers een zelfstandig, groeiend bedrijf te ontwikkelen. Een van de eerste stappen is om tijd te gaan maken voor dit traject. Martijn merkt dat dit in de praktijk een van de lastigste stappen is. ‘Ondernemers moeten hiervoor echt even de knop omzetten want zij leiden een druk leven en de zaken gaan altijd door.’

Merkdenken

In zijn carrière voor het ondernemerschap, rolde Martijn in een wereld waar het merkdenken, stevige concurrentie en kostenefficiëntie bij iedere beslissing zwaar wogen.

‘Tegenwoordig is het voor ieder bedrijf belangrijk een merk te worden, de concurrentie is hevig en snel. Je wilt dat klanten je herkennen en vertrouwen zodat ze jouw bedrijf de voorkeur geven. Dat zie je nu in iedere branche terug, van busmaatschappij en verzekeraar tot installatiebedrijf en aannemer.’

Ondernemers willen doorpakken

De door de wol geverfde professional ziet het MKB Canvas waar Businesscoach NL mee werkt als een sterke basis omdat het zo concreet en krachtig is. ‘We gaan niet een half jaar praten om tot een analyse te komen, daar hebben ondernemers geen tijd voor, die willen doorpakken.’

Plezier in je werk komt eerst

Na een scan wordt direct duidelijk op welke onderdelen van het bedrijf de ondernemers zich zou moeten focussen. Voor Martijn het startschot om te doen waar zijn kracht ligt: luisteren, observeren en dan pas zaken in gang zetten. ‘Iedere ondernemer heeft een ander verhaal, ik wil graag weten hoe juist die ondernemer zich (weer) kan ontplooien tot iemand die met plezier werkt en mooie prestaties levert.’

Informatie aanvragen

Plan een vrijblijvende kennismaking in met Martijn Wijnen.