Positioneer je bedrijf

Ontwikkel een ijzersterke marktpropositie en creëer een winnende klantreis.

  • Ontwikkel een kraakheldere positionering
  • Werk een klantreis uit die zorgt voor fans
  • Inclusief praktisch stappenplan om je processen te verbeteren

Positioneer je bedrijf

Klanten hebben volop keus. Hoe zorg je er nu voor dat ze voor jouw onderneming kiezen? Dat begint met een sterk merk: ze moeten weten waar je voor staat. Je merk is het kader van je online marketing, en daarbinnen zorg je voor de content die daarbij past. De vraag die je moet beantwoorden is daarom: hoe bepaal je dat kader? Daarvoor moet je weten wie jij bent als ondernemer en waar je bedrijf voor staat. In deze klantreis training leer je in twee dagen tijd hoe je dat doet en hoe je daardoor meer klanten krijgt.

Programma Positioneer je bedrijf

In deze tweedaagse training leer je jezelf positioneren als expert op jouw vakgebied. Je specificeert een doelgroep en laat je diensten daar precies op aansluiten Daarmee kun je doelgericht aan de slag met je onderneming. Tijdens de training Positioneer je bedrijf:

  • Breng je je missie, visie en kernwaarden in kaart
  • Maak je een analyse van je onderscheidend vermogen
  • Werk je profielen van jouw ideale klant uit (klantpersona)
  • Ontwikkel je een marktpropositie voor je bedrijf
  • Werk je een positionering uit voor al je diensten
  • Schrijf je de basis van de klantreis uit klantenworkflow
  • Leer je waarop je de communicatie over je bedrijf moet richten

Schrijf je vandaag nog in en ontdek hoe jij een succesvolle marktpropositie en klantreis inricht.

Meer informatie

Ontdek hoe jij een effectieve klantreis ontwikkelt.

Studieduur
2 dagen
Max. deelnemers
16

Programma

De tweedaagse training Positioneer je bedrijf is opgebouwd uit vier blokken.

Blok 1: Waarvoor staat je onderneming?
In het eerste blok denk je na over waarom je bent gaan ondernemen en waar je bedrijf voor staat. Je werkt een zakelijke missie en visie uit, en zet de kernwaarden van je bedrijf op papier.

Blok 2: Je onderscheidend vermogen in beeld
In het tweede blok kijken we naar wat je onderscheidende vermogen is. Je maakt een SWOT-analyse, waarbij je ontdekt dat een zwakte ook een kracht is, en dat problemen de grootste kansen kunnen zijn. Daarnaast maak je voor jezelf duidelijk wat je unieke belofte is en creëer je een compleet beeld van hoe je bedrijf eruitziet, waar het voor staat en wat je positie is binnen je branche. Het resultaat is dat je veel doelgerichter te werk gaat.

Blok 3: Jouw marktpropositie
In het derde blok gaan we aan de slag met je marktpropositie. Je werkt een persona uit voor je ideale klant, beschrijft stap voor stap je positionering in de markt en schrijft een eenvoudige, maar krachtige propositie voor je diensten.

Blok 4: De klantenworkflow
Op welke manier komt een klant voor het eerst bij je? En welke stappen doorloopt een klant tot het moment dat hij of zij ambassadeur is? In dit vierde en laatste blok leer je hoe je een workflow inricht voor het opvolgen en afhandelen van offerteaanvragen. Je leert het belang van een crm-systeem en hoe je je aanbod zo kunt vormgeven, dat je nog maar weinig tijd kwijt bent aan het maken van offertes.

Meer informatie

Ontdek hoe jij een effectieve klantreis ontwikkelt.

Studieduur
2 dagen
Max. deelnemers
16

Trainer


Jaap de Schipper

Jaap de Schipper is oprichter van Brandmade en partner bij Businesscoach Nederland. Jaap is gepassioneerd over identiteitsontwikkeling van mensen en bedrijven en is een ervaren sparringspartner op het gebied van positionering en personal branding.

Bekijk profiel

Veelgestelde vragen

Ervaringen

Deze training kan ik iedere ondernemer aanbevelen. Met zelfreflectie als uitgangspunt heb ik mijn producen en diensten helder gekregen en keuzes gemaakt met welke klanten ik wil blijven werken. Praktisch en met een concreet stappenplan.

Investering

Meer informatie

Ontdek hoe jij een effectieve klantreis ontwikkelt.

Studieduur
2 dagen
Max. deelnemers
16

Positioneer je bedrijf

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.